Wist je al dat je voor eenvoudige funderingen, voor bijvoorbeeld een schuur, tuinhuis of overkapping, een intakeformulier kunt invullen? We hebben al eens een nieuwsartikel hieraan gewijd. Maar nu hebben we ook een duidelijk praktisch voorbeeld dat we graag met je delen. Zo is het nog duidelijker voor te stellen.
In onze mailbox ontvangen wij het volgende bericht op een vrijdagmiddag om 17.00 uur:
Goede middag,
Ik ben bezig met de fundatie voor mijn garage- schuur. Nu vroeg ik me af wat ik het beste kon doen qua wapeningskorven voor de vorstrand (zie bijgevoegde tekening) en het aantal bouwstaalmatten + supportliggers voor de betonvloer (oppervlakte 87.36 m2 met een dikte van 15 cm). Ik zag dat jullie verschillende maten korven hebben en eventueel korven op maat kunnen maken. Kunnen jullie hiervoor een totaalaanbieding maken of moet ik online proberen alles zelf samen te stellen. Ik hoor graag van u en mochten er nog vragen zijn hoor ik het graag.
Onze engineer opent zij mailbox en leest het bovenstaande bericht. Kan je je voorstellen dat een totaalaanbieding maken op basis hiervan best lastig is? Want als wij iets aanbieden, dan doen we het ook heel precies. Compleet qua producten en een prijs tot op de cent nauwkeurig.
Wat moeten de wapeningsdoorsnedes worden bijvoorbeeld? Of wat is de betonmaat van de funderingsbalk? Je snapt het al: de engineer neemt de telefoon in de hand en gaat bellen. Met een formulier op het scherm stelt hij allerlei vragen om achter de juiste gegevens te komen en vult die in. Aan de hand hiervan wordt de wapening uitgewerkt en opgestuurd met een offerte.
De volgende ochtend reageert de klant. Hij heeft wat wijzigingen om door te voeren. Hij had zelf een ander idee over de vloerrand ter plaatse van de funderingsbalk. Hij stuurt ons nu een schets met duidelijke afmetingen van het beton en toe te passen sponning.
Aan de hand van de schets worden de wijzigingen verwerkt en de klant ontvangt diezelfde dag nog de definitieve offerte in zijn mailbox. Zonder het weekend meegerekend zo’n 48 uur. Gelukkig was de klant goed bereikbaar en lukte het onze engineer ook steeds ermee verder te gaan. Als de klant op maandag niet de telefoon kon opnemen, dan…..
Maar het kan nog sneller!
Oké, het vraagt even wat meer tijd en denkwerk werk om in te vullen. Maar je wordt zo gedwongen goed na te denken over wat en hoe je gaat bouwen. Misschien kom je wel iets tegen waar je nog niet over nagedacht had. Je krijgt door het invullen een redelijk beeld welke onderdelen je in de offerte kunt verwachten. Op deze manier hoeven wij je niet te bellen om te overleggen, dus die tijd bespaar je weer.
Stel, je stuurt het intakeformulier voor je fundering op om 17 uur op vrijdagmiddag. Die komt dan direct in onze mailbox. We openen je mail op maandagochtend. Het uitwerken kost, wanneer het formulier goed ingevuld is, maximaal een uur. Dus maandagochtend zou je al de offerte in je mailbox kunnen hebben! Uiteraard was je niet de enige die mailde, maar op maandag een offerte versturen moet lukken. Overtuigd?